Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy města.

Povodňovou komisi města zřizuje a členy povodňové komise jmenuje rada města. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta města. Povodňová komise je složena ze zástupců orgánů města. Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise a na žádost povodňové komise ORP a kraje.

Sídlem povodňové komise je kancelář starosty Města Blansko, nám. Svobody 3. Náhradním stanovištěm je budova HZS Blansko.

 

hmtoggle_arrow1Blansko

 

 

Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30.11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu města,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.
 

Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.

Související povodňové komise sousedních obcí:

povodňové komise okolních obcí

povodňová komise ORP Blansko (dbf).

Kontaktní údaje povodňových komisí a důležitých organizací jsou v samostatné kapitole.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_cinnost.htm aktualizována: 24.03.2023, publikována: 17.09.2024