<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Důležité stránky] Organizační část > Činnost a jednání PK |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy obecního úřadu.
Povodňovou komisi obce zřizuje rada obce. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta obce. Další členy komise pak starosta jmenuje z členů zastupitelstva, pracovníků úřadu a z fyzických a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP a kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Lužice. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na jiné místo.
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.
Související povodňové komise sousedních obcí:
•Povodňové komise okolních obcí: Mikulčice (dbf), Hodonín (dbf), Rohatec (dbf), Dubňany (dbf), Mutěnice (dbf), Dolní Bojanovice (dbf)
•Povodňová komise ORP Hodonín (dbf)
Soubor: c_pk_cinnost.htm
stránka aktualizována: 15.08.2024, publikována: 17.09.2024