<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy obecního úřadu.
Povodňovou komisi obce zřizuje a členy povodňové komise jmenuje rada (zastupitelstvo) města Pohořelice. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta města. Povodňová komise je složena se zástupců města a organizací ve městě, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP a kraje.
Sídlem komise je Městský úřad Pohořelice. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na jiné místo.
Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30.11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu města,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období.
V období povodně zahajuje komise činnost při dosažení 2. SPA
•přebírá informace od hlásného systému a předpovědní služby,
•vyhlašuje a odvolává 2. a 3. SPA,
•posuzuje účinnost přijatých opatření,
•koordinuje zabezpečovací a záchranné práce,
•vyžaduje další pomoc orgánů, právnických a fyzických osob,
•dokumentuje a dokladuje průběh povodně.
stránka c_org_cin.htm aktualizována: 26.04.2023, publikována: 17.10.2023